Reklama

Wyszukaj w serwisie

Bezstronność w działalności laboratoryjnej

W niniejszym artykule zostaną przedstawione rozwiązania mające na celu zapewnienie, że działalność laboratoryjna jest prowadzona w sposób bezstronny i jest zorganizowana oraz zarządzana w taki sposób, aby ochraniać bezstronność.

Bezstronność to jeden z obszarów, który, obok kompetencji i spójnego działania, stanowi podstawowy filar charakterystyczny dla laboratorium deklarującego skuteczne wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania.
Kluczem do utrzymania skutecznego zarządzania bezstronnością jest świadomość kierownictwa i ukierunkowanie na utrzymanie polityk i planowanie właściwych działań zmierzające do osiągnięcia zamierzonego celu.

Norma ISO/IEC 17025 w pkt. 4.1 wskazuje wymagania, które muszą zostać spełnione, przyjrzyjmy się im więc krok po kroku.

W definicji umieszczonej w Słowniku języka polskiego bezstronny to ten, który kieruje się obiektywizmem. Inne definicje wskazują bezstronność jako dyrektywę sprawiedliwości, w myśl której decyzja powinna być podejmowana na podstawie obiektywnych kryteriów, a nie osobistych przekonań, uprzedzeń, preferencji lub w wyniku wpływu innych osób. Jest to brak dezaprobaty, pewne przyzwolenie, brak sprzeciwu. Bezstronność jest też stanowiskiem...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników

Dzięki rejestracji zyskasz dostęp do:

  • wybranych artykułów merytorycznych związanych z praktycznymi aspektami funkcjonowania laboratoriów
  • bieżących informacji na temat nowości w branży laboratoryjnej
  • wydań 'Laboratorium - Przeglądu Ogólnopolskiego' w wersji online
  • wywiadów z przedstawicielami świata nauki i biznesu
  • informacji o tym, jak funkcjonują referencyjne placówki badawczo-rozwojowe
  • kalendarium najważniejszych wydarzeń w branży
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Relacje

Poznaj nasze serwisy