Jak trafić do odbiorców?
fot. arch. autora
Wiadomo, że wypowiedź w radiu lub telewizji nie jest rzeczą prostą. Nie wystarczy nawet głęboka wiedza. Potrzebna jest umiejętność mówienia krótko i atrakcyjnie. Konieczne jest odwołanie do emocji i doświadczeń odbiorców.
Staliśmy na tym polu już kolejną godzinę. Kamera, operator, dźwiękowiec i ja. Uczonemu przeszkadzały przelatujące ptaki, ciężarówka, która przejechała kilkaset metrów dalej, a nawet świecące czasami słońce.
Pan profesor miał naprawdę ważne osiągnięcia. Były gotowe zastosowania. Ja chciałem zaprezentować je telewidzom. Niestety, proste i atrakcyjne przedstawienie przez naukowca celu prowadzonych badań okazało się bardzo trudne.
To wspomnienie sprzed lat natrętnie pojawiło się w mojej głowie podczas oglądania przeboju filmowego ostatnich tygodni „Don’t look up” („Nie patrz w górę”).
Prawie wszyscy recenzenci tego filmu podkreślają wspaniałe kreacje Meryl Streep, Jennifer Lawrence i Leonarda DiCaprio. Wiele osób zauważa kpinę z byłego amerykańskiego prezydenta. Czytam o tym, jak fatalna jest klasa polityczna, dla której najważniejsze są wyniki sondaży. Porażają bezmyślność, egoizm i małość najważniejszych osób w państwie. Straszne są pycha, głupota i prostactwo gwiazd telewizyjnych.
...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników
Dzięki rejestracji zyskasz dostęp do:
- wybranych artykułów merytorycznych związanych z praktycznymi aspektami funkcjonowania laboratoriów
- bieżących informacji na temat nowości w branży laboratoryjnej
- wydań 'Laboratorium - Przeglądu Ogólnopolskiego' w wersji online
- wywiadów z przedstawicielami świata nauki i biznesu
- informacji o tym, jak funkcjonują referencyjne placówki badawczo-rozwojowe
- kalendarium najważniejszych wydarzeń w branży