Wyszukaj w serwisie

Jak trafić do odbiorców?

lab-odbiorcówfot. arch. autora

Wiadomo, że wypowiedź w radiu lub telewizji nie jest rzeczą prostą. Nie wystarczy nawet głęboka wiedza. Potrzebna jest umiejętność mówienia krótko i atrakcyjnie. Konieczne jest odwołanie do emocji i doświadczeń odbiorców.

Staliśmy na tym polu już kolejną godzinę. Kamera, operator, dźwiękowiec i ja. Uczonemu przeszkadzały przelatujące ptaki, ciężarówka, która przejechała kilkaset metrów dalej, a nawet świecące czasami słońce.

Pan profesor miał naprawdę ważne osiągnięcia. Były gotowe zastosowania. Ja chciałem zaprezentować je telewidzom. Niestety, proste i atrakcyjne przedstawienie przez naukowca celu prowadzonych badań okazało się bardzo trudne.

To wspomnienie sprzed lat natrętnie pojawiło się w mojej głowie podczas oglądania przeboju filmowego ostatnich tygodni „Don’t look up” („Nie patrz w górę”).

Prawie wszyscy recenzenci tego filmu podkreślają wspaniałe kreacje Meryl Streep, Jennifer Lawrence i Leonarda DiCaprio. Wiele osób zauważa kpinę z byłego amerykańskiego prezydenta. Czytam o tym, jak fatalna jest klasa polityczna, dla której najważniejsze są wyniki sondaży. Porażają bezmyślność, egoizm i małość najważniejszych osób w państwie. Straszne są pycha, głupota i prostactwo gwiazd telewizyjnych.

...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników

Dzięki rejestracji zyskasz dostęp do:

  • wybranych artykułów merytorycznych związanych z praktycznymi aspektami funkcjonowania laboratoriów
  • bieżących informacji na temat nowości w branży laboratoryjnej
  • wydań 'Laboratorium - Przeglądu Ogólnopolskiego' w wersji online
  • wywiadów z przedstawicielami świata nauki i biznesu
  • informacji o tym, jak funkcjonują referencyjne placówki badawczo-rozwojowe
  • kalendarium najważniejszych wydarzeń w branży
Wykup dostęp

Logowanie

Poznaj nasze serwisy