Zastosowanie analizy termograwimetrycznej w recyklingu odpadów gumowych
Wyniki badań własnych

Na ryc. 1 przedstawiono wyniki analizy termograwimetrycznej i różnicowej analizy termograwimetrycznej rozdrobnionych opon samochodów osobowych oraz ciężarowych. Do badań wykorzystano komercyjnie dostępne krajowe granulaty o frakcji 0,6 mm, produkowane przez Grupę Recykl S.A. Jak można zaobserwować, krzywe TGA dla badanych materiałów miały zbliżony przebieg, podczas gdy analiza DTG wykazała różnice w zawartości kauczuku naturalnego i kauczuków syntetycznych. GTR wytwarzanych z opon samochodów ciężarowych charakteryzował się bardziej intensywnym sygnałem przy pierwszym maksimum na krzywych DTG, co odpowiada zawartości kauczuku naturalnego i butadienowego. Drugie maksimum na krzywej DTG odpowiada zawartości kauczuku butadienowego oraz butadienowo-styrenowego, która była niższa w przypadku GTR z opon ciężarowych. Uzyskane wyniki korespondują z danymi literaturowymi przedstawionymi w tab. 1.
Na ryc. 2 przedstawiono wyniki badań obrazujące wpływ [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!