Reklama

Wyszukaj w serwisie

Utrzymanie akredytacji i ciągłość pracy podczas zmiany siedziby laboratorium

Analiza ryzyka

W tym, co należy zaplanować, została już podana konieczność przeprowadzenia analizy ryzyka dla ponownych badań biegłości dla przenoszonych metod. Natomiast analiza ryzyka powinna być przeprowadzona dla całej działalności laboratoryjnej. Jakie aspekty są istotne dla analizy ryzyka udziału w badaniach PT/ILC oraz całej działalności? Dla badań biegłości istotne są wyniki wcześniejszych PT/ILC, częstość uczestnictwa i termin ostatniego uczestnictwa oraz inne metody zapewniania ważności wyników, takie jak dostępność CRM. Analizując ryzyko, uwzględniamy zmiany w obszarze zasoby/wyposażenie, zasoby/pomieszczenia i warunki środowiskowe. Natomiast kiedy analizujemy ryzyko dla całej działalności laboratorium, elementami, które należy rozpatrzyć, są między innymi: opóźnienia w budowie, możliwe opóźnienia w realizacji zleceń, BHP, zasoby/pomieszczenia, zasoby/wyposażenie, warunki środowiskowe, audyty wewnętrzne, jak również utrzymanie zachowania poufności i bezstronności.

PCA – czyli konieczność dodatkowej oceny

W wymaganiach PCA jest podana informacja, w jakiej sytuacji należy wnioskować o uaktualnienie zakresu akredytacji: „Wniosek o uaktualnienie zakresu akredytacji może obejmować również zmiany lokalizacji realizacji działań [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy