Reklama

Wyszukaj w serwisie

Utrzymanie akredytacji i ciągłość pracy podczas zmiany siedziby laboratorium

LAB_1_23_Monika_Szablowska_ZMIANA_SIEDZIBY_LABORATORIUM_iStock-1395112739fot. iStock

Zmiana lokalizacji nie jest przedsięwzięciem prostym i wymaga dużego nakładu pracy całego zespołu. Natomiast jeśli będziemy mieli dobry plan działań oraz przeprowadzimy dokładną analizę ryzyka, unikniemy niepotrzebnych działań oraz strat, a cały proces posłuży nam do rozwoju i promocji laboratorium.

Laboratoria akredytowane ciągle doskonalą swoje procesy, aby móc oferować klientom badania najwyższej jakości. Poszerzają swoje portfolio badań, aby pozyskać nowych i utrzymać stałych klientów. Ten ciągły rozwój wymusza zakup nowego wyposażenia i wiąże się ze wzrostem zatrudnienia, w związku z czym w pewnym momencie laboratorium musi podjąć decyzję o zwiększeniu powierzchni użytkowej. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na zmianę lokalizacji laboratorium jest często wzrost kosztów wynajmu, ale zdarza się również, że decyzja jest podyktowana zmianami zagospodarowania przestrzennego.

Proces zmiany lokalizacji a norma PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02

Zgodnie z punktem 5.7 podpunktem b) normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 jesteśmy zobowiązani do utrzymania integralności systemu zarządzania w trakcie planowania or...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją

Subskrypcja laboratorium360 to gwarancja wielu korzyści:

  • merytoryczne publikacje z zakresu organizacji i funkcjonowania laboratoriów, posegregowane w 10 przejrzystych kategorii tematycznych
  • strefa wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży
  • wydania 'Laboratorium - Przeglądu Ogólnopolskiego' w wersji online
  • porównywarka produktów, dzięki której dobierzesz najlepsze wyposażenie dla Twojej placówki
  • wywiady z uznanymi praktykami i ekspertami
  • kalendarium najważniejszych wydarzeń w branży
Wykup dostęp

Logowanie

Relacje

Poznaj nasze serwisy