Utrzymanie akredytacji i ciągłość pracy podczas zmiany siedziby laboratorium
fot. iStock
Zmiana lokalizacji nie jest przedsięwzięciem prostym i wymaga dużego nakładu pracy całego zespołu. Natomiast jeśli będziemy mieli dobry plan działań oraz przeprowadzimy dokładną analizę ryzyka, unikniemy niepotrzebnych działań oraz strat, a cały proces posłuży nam do rozwoju i promocji laboratorium.
Laboratoria akredytowane ciągle doskonalą swoje procesy, aby móc oferować klientom badania najwyższej jakości. Poszerzają swoje portfolio badań, aby pozyskać nowych i utrzymać stałych klientów. Ten ciągły rozwój wymusza zakup nowego wyposażenia i wiąże się ze wzrostem zatrudnienia, w związku z czym w pewnym momencie laboratorium musi podjąć decyzję o zwiększeniu powierzchni użytkowej. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na zmianę lokalizacji laboratorium jest często wzrost kosztów wynajmu, ale zdarza się również, że decyzja jest podyktowana zmianami zagospodarowania przestrzennego.
Proces zmiany lokalizacji a norma PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02
Zgodnie z punktem 5.7 podpunktem b) normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 jesteśmy zobowiązani do utrzymania integralności systemu zarządzania w trakcie planowania or...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją
Subskrypcja laboratorium360 to gwarancja wielu korzyści:
- merytoryczne publikacje z zakresu organizacji i funkcjonowania laboratoriów, posegregowane w 10 przejrzystych kategorii tematycznych
- strefa wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży
- wydania 'Laboratorium - Przeglądu Ogólnopolskiego' w wersji online
- porównywarka produktów, dzięki której dobierzesz najlepsze wyposażenie dla Twojej placówki
- wywiady z uznanymi praktykami i ekspertami
- kalendarium najważniejszych wydarzeń w branży